Hjälp! Vi behöver dig före, under och efter utställningen!

Tiden går fort och snart är det vår stora utställningshelg 9-10 juli. Anmälningstiden är inte slut ännu men vi räknar med cirka 300 katter per dag och 340 bedömningar. En så stor utställning klarar vi nioi styrelsen inte av att arrangera själva trots att vi har anlitat experthjälp till vissa spetsfunktioner utan vi behöver din hjälp! Ju fler som hjälps åt före, under och efter utställning desto bättre och roligare utställning får alla! Det ÄR kul att hjälpa till, man träffar sina klubbkompisar och lär känna nya. Klubben bjuder på fika och/eller mat och dryck (beroende på hur mycket man hjälper till med). Alla är välkomna, inte bara du även din man/fru/sambo/mamma/pappa och vi är också positiva till barnarbetare 😊.

Meddela Niklas , niklas@calmarekk.se, tfn 073-72 88 128 eller någon annan av oss i styrelsen om du kan hjälpa till någon av dagarna. Det går också jättebra att skriva i kommentarerna här nedan. Kom gärna och fråga om vi behöver någon hjälp under tiden utställningen pågår också.

Självklart ska alla få vara med vid sina katters och sin ras eller sin bästa kompis katts bedömning (det vill vi i styrelsen också vara) och råkar den bli just den stunden du till exempel sitter i entrén så får vi ordna avlösningen, det är därför det är så bra om vi är många som kan hjälpas åt.

Vill du skänka priser eller baka något till caféet? Hör av dig till prisrumsansvariga Emmelie, emmelie@calmarekk.se eller till caféansvariga Cecilia, cecilia@calmarekk.se

Fredag: Vi börjar med att bygga utställningen klockan 10 och det går att ansluta under dagen när du kan. Det kommer finnas både lättare och tyngre arbetsuppgifter till alla. När vi är klara för dagen får klä sin bur.

Under utställningsdagarna: På morgonen vid incheckningen båda dagarna behöver vi hjälp av några som kollar vaccinationer och hjälper till att torka bord hos veterinärerna. Du behöver vara på plats före incheckningen öppnar klockan 7 (söndag 7:30). Under dagen behöver vi hjälp med att sitta entrén, lotteri, kokardförsäljningen (till det sista är det bra med viss kunskap om certifikat och titlar). Vi behöver också hjälp i kaféet. Vi välkomnar ett glatt humör och en positiv och välkomnande inställning.

Efter utställningen söndag: Efter utställningen ska alla burar städas, packas ihop och återigen tillbaka till containern, för vidare färd mot nästa utställning i SVERAK-klubb. Alla funktionärsprylar ska packas ihop, och vi ska städa av det värsta. När det är klart har vi ett lotteri, där ni som hjälper till kan vinna fina priser.

i räknar med cirka 300 katter per dag och 340 bedömningar (en del katter tävlar i fler än en klass) En så stor utställning klarar vii styrelsen inte av att arrangera själva trots att vi har anlitat experthjälp från andra klubbar till spetsfunktioner som sekretariat och assistentansvarig, utan vi behöver din hjälp! Ju fler som hjälps åt före, under och efter utställning desto bättre och roligare utställning får alla! Det ÄR kul att hjälpa till, man träffar sina klubbkompisar och lär känna nya. Klubben bjuder på fika och/eller mat och dryck (beroende på hur mycket man hjälper till med). Alla är välkomna, inte bara du även din man/fru/sambo/mamma/pappa och vi är också positiva till barnarbetare 😊.

Meddela Niklas , niklas@calmarekk.se, tfn 073-72 88 128 eller någon annan av oss i styrelsen om du kan hjälpa till någon av dagarna.  Kom gärna och fråga om vi behöver någon hjälp under tiden utställningen pågår också.

Självklart ska alla få vara med vid sina katters och sin ras eller sin bästa kompis katts bedömning (det vill vi i styrelsen också vara) och råkar den bli just den stunden du till exempel sitter i entrén så får vi ordna avlösningen, det är därför det är så bra om vi är många som kan hjälpas åt.

Vill du skänka priser eller baka något till caféet? Hör av dig till prisrumsansvariga Emmelie, emmelie@calmarekk.se eller till caféansvariga Cecilia, cecilia@calmarekk.se

Fredag: Vi börjar med att bygga utställningen klockan 10 och det går att ansluta under dagen när du kan. Det kommer finnas både lättare och tyngre arbetsuppgifter till alla. När vi är klara för dagen får klä sin bur.

Under utställningsdagarna: På morgonen vid incheckningen båda dagarna behöver vi hjälp av några som kollar vaccinationer och hjälper till att torka bord hos veterinärerna. Du behöver vara på plats före incheckningen öppnar klockan 7 (söndag 7:30). Under dagen behöver vi hjälp med att sitta entrén, lotteri, kokardförsäljningen (till det sista är det bra med viss kunskap om certifikat och titlar). Vi behöver också hjälp i kaféet. Vi välkomnar ett glatt humör och en positiv och välkomnande inställning.

Efter utställningen söndag: Efter utställningen ska alla burar städas, packas ihop och återigen tillbaka till containern, för vidare färd mot nästa utställning i SVERAK-klubb. Alla funktionärsprylar ska packas ihop, och vi ska städa av det värsta. När det är klart har vi ett lotteri, där ni som hjälper till kan vinna fina priser.

2022-06-15 18:23